Trecera semana en Granada! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Simone Freijse - WaarBenJij.nu Trecera semana en Granada! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Simone Freijse - WaarBenJij.nu

Trecera semana en Granada!

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 September 2013 | Spanje, Granada

Hola!

Pff al de derde week hier gaat zoooo snel! Heb alweer een week niks geplaatst dus hier een samenvatting van vorige week!

Maandag mm tja moet hard nadenken wat ik heb gedaan haha! Ik ben sowieso tapas gaan eten con mis amigos :)

(volgens mij..) Dinsdag vroeg de leraar of ik na de les even bij m kon komen (what the hell did i do wrong?! :S) maar gelukkig nada! Hij vroeg hoe het kwam dat ik de pretérito perfecto kende.. Ik had namelijk mijn huiswerk in de verleden tijd gemaakt terwijl we die in de klas nog niet hadden gehad (A) Dus vertelde ik m dat ik vorig jaar al Spaans op school had gehad en er nog wel wat dingen waren blijven hangen, hierna vroeg hij of ik de les fácil vond, uuuhm, ja best wel ja! Dussss of ik een klas hoger wilde! (OMGOMGOMGOMG ZOOO BLIJ!!) jaa dat leek me zeker wel wat! in ieder geval wilde ik het wel proberen maar tegelijkertijd was ik ook wel heel bang omdat ik niet wist wat dat niveau precies zou zijn en ik stiekem ook deels de pretérito perfecto via internet heb bekeken (A)
Ik kreeg dus enorm veel extra werk mee om even lekker te gaan oefenen (jippie a mí me encantan los deberes!)
Ik kreeg allerlei papieren mee om te pretérito perfecte en indefinido te gaan oefenen. Papa, mama wees trots op me ik heb me nog nooit zo goed ingezet voor school denk ik..! :D
Goed ik ben dus officieel gedoopt tot n NERD.
Deze week dus hard gewerkt en (redelijk) op tijd naar bed om actief te zijn in de klas.

Donderdag had de school georganiseerd dat we naar een Salsa bar gingen. Awesome was dat! super vette club met de hele tijd salsa muziek en alle mensen die de salsa danste. Meteen toen we binnenkwamen kwamen er allerlei jongens op ons af om ons salsa te leren. Zooo vermoeiend maar ook zooo leuk om te doen!

Vrijdag hadden we (helaas :( ) een afscheidsfeest voor Alex en Arlinda mijn twee (ex) huigenootjes. Eerst hier en mi casa fieste gehouden en daarna zijn we naar de 'shotbar' geweest! (de bar heet ook serieus chupituría) Chupita is een shotje en Español. Volgens mij heb ik dit in mijn vorige verslag al verteld maar voor elk shotje kreeg je een 'puntos' en van die puntos kan je vanalles kopen en ik wilde de trui! en guess whuuuut! I GOT THE IT!! :D:D So thanks guys who helped me getting the sweater :):)
Daarna gingen we nog naar een andere grotere club: Vogue. Super leuke avond gehad!! Isabel en ik (mijn Engelse huisgenootje) waren gelukkig net op tijd terug om Alex en Arlinda die ochtend uit te zwaaien voor ze vertrokken (om 7 uur s'ochtends)
Daarna heerlijk geslapen ^^

Zaterdag heb ik veel geskyped met lieve familie en vrienden en verder helemaal geen zak uitgevoerd :D Isabel en ik hebben een film gekeken (monsters university (A)) en lekker pizza gegeten.

Zondag ben ik naar Sevilla geweest!! heel mooi om te zien maar ik kan helaas nog steeds niet veel verstaan van wat de gids allemaal zegt xD Maar gaat steeds beter dus komt helemaal goed.

En vandaag eerste dagje in mijn nieuwe klas. In de grammatica klas gelijk nog een tijd geleerd de pretérito imperfecto (ook deze heb ik op Avans gehad maarja hahaha.. herkende de uitgangen wel!) In de conversatie klas ging het soms allemaal iets te snel maar dat komt zeker wel goed, moet veel gaan oefenen en veel vocabulaire gaan leren (nerdje..)
Dus dat was het wel weer! Nu maar snel weer verder met allerlei woorden leren en werkwoorden in mn koppie stampen :)

Hasta luego! :D

  • 02 Oktober 2013 - 14:01

    Gekkie Nr2:

    Ha gekkie!!

    Geweldig verhaal....maar hoe moet ik je tegenwoordig gaan noemen? nerd gekkie? sweater gekkie?
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!

    kus gekkie nr2

  • 09 Oktober 2013 - 10:02

    Natasja:

    Hola Simone,

    Me gusta leer tus experiencias en Granada por internet. No sabía que te encantan los deberes. Seguir clases en Granada es mejor que en Avans, no?

    Que te diviertes y disfrute de Espana.

    Saludos,
    Natasja

  • 09 Oktober 2013 - 14:35

    Simone Freijse:

    Hola Natasja!

    Haha no, no me encantan los deberes pero me gustan deberes porque no es horrible y aprendo mucho!
    ¡Si! las Clases en Granada ser más buena y divertido que en Avans porque es en España!

    ¡Muchos gracias!

    Adios!

    ps. Lo siento por mi gramática

  • 09 Oktober 2013 - 14:36

    Simone Freijse:

    Hola Gekkie nr2!

    Jij mag me noemen zoals je wilt :P
    Als er maar gekkie voorstaat! ;)

    Kus gekkie número uno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Laatste week.

17 November 2013

Nog maar 2 weken :|

02 November 2013

Nog minder dan een maand

23 Oktober 2013

Op de helft :(

06 Oktober 2013

Time flys..
Simone

12 weken taalcursus in Granada!

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 7047

Voorgaande reizen:

13 September 2009 - 13 November 2029

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: