Nog minder dan een maand - Reisverslag uit Granada, Spanje van Simone Freijse - WaarBenJij.nu Nog minder dan een maand - Reisverslag uit Granada, Spanje van Simone Freijse - WaarBenJij.nu

Nog minder dan een maand

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 November 2013 | Spanje, Granada

Hola :)

In mijn vorige verslag was ik een heeeeel belangrijk ding vergeten om te vertellen.. We hebben een Escuela Delengua baby erbij!! Een leraar is papa geworden van een dochtertje :D Ze heet Alma, wat ziel betekent.
Hoor dat het daar in Nederland lekker stormt? Ben ik blij dat ik nog hier zit! Hier is het rond de 20 graden dus vergeleken met Nederland snikheet ^^

Deze week was het vrijdag een nationale feestdag ter ere van de overleden mensen (aka, dag na Halloween) Halloween vieren ze hier in Granada (waarschijnlijk omdat het een studentenstad is) behoorlijk groot! Vandaar dat wij natuurlijk ook donderdag uit moesten gaan om te kijken hoe iedereen verkleed was! Heerlijk zo'n langer weekend, voelt alsof het al zondag is maar gelukkig is het pas zaterdag en kan ik nog twee dagen lang genieten voordat ik weer naar school moet. (wat ik overigens nog steeds niet zo heel erg vind) Afgelopen week moesten we wel langer naar school, van half 10 tot kwart voor 2. Omdat we vrijdag geen les hadden. moesten we deze uren natuurlijk inhalen.

Deze week hebben we ook twee nieuwe huisgenootjes, de vriend en een vriendin van Isabel! :) Deze week heb ik ook iets gedaan wat jullie bijna niet gaan geloven..! Ik ben gewoon gaan winkelen :O het was voor mijzelf ook een hele shock dat ik dit heb gedaan maargoed eens moet de eerste keer zijn dat je alleen gaat winkelen toch :P
Daarnaast heb ik ongeveer het hele huis onder gestickerd met de namen van allerlei dingen zoals de verwarming, wasmachine, waterkoker etc. Om mijn vocabulaire eens uit te breiden! Zelfs de vloer en het plafond hebben nu een naam haha! Handig om te oefenen en leuk om te doen :D
Morgen krijgen we een nieuw huisgenootje erbij (deze keer een echte) een meisje uit Italië die hier, volgens mij, ook in het kantoor gaat werken. Ben benieuwd! Ze zal waarschijnlijk niet Engels kunnen praten (no offense maar de meeste italianen praten niet erg goed Engels..) dus zullen we nog meer Spaans moeten praten wat eigenlijk alleen maar goed is!

Deze week werd ik er (helaas) ook aan herinnerd dat ik hier nog maar en maand zit.. de tijd gaat zo snel!! Ik zal het echt heel jammer vinden om hier te gaan maar stiekem ook wel weer fijn om iedereen weer te zien in Nederland en weer naar huis te gaan. (Ook al voelt dit ook als mijn thuis)
Verderrrrrrr zit ik nu in niveau B1 wat ik al aardig hoog vind! Moeilijke grammatica deze weken maar daar kom ik wel doorheen.. hoop ik haha!
Ik zal waarschijnlijk bevriezen als ik weer terug in Nederland ben aangezien ik hier met een trui rondliep terwijl de twee vrienden van Isabel uit Engeland met een korte broek naar buiten gingen.. xD Maargoed daarvoor heb ik mijn trui van de Chupiteria!
Tja verder niet veel bijzonders meer gedaan deze week..

Tot de volgende keer weer chicos!

xxx Besos!

  • 02 November 2013 - 15:40

    Annemarie Maas:

    Geniet nog maar lekker daar!!! Inderdaad heerlijk zon weer zeg!!!! En dan niet vergeten om thuis weer gewoon nederlands te praten!!!! Hoewel??? Ook leuk om spaans iets te vragen thuis hihi!!


    Veel plezier!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Laatste week.

17 November 2013

Nog maar 2 weken :|

02 November 2013

Nog minder dan een maand

23 Oktober 2013

Op de helft :(

06 Oktober 2013

Time flys..
Simone

12 weken taalcursus in Granada!

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 7045

Voorgaande reizen:

13 September 2009 - 13 November 2029

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: