Time flys.. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Simone Freijse - WaarBenJij.nu Time flys.. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Simone Freijse - WaarBenJij.nu

Time flys..

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Oktober 2013 | Spanje, Granada

Hola chicos!

Alweer een week voorbij, JEZUS, wat vliegt de tijd.. :(
Deze week veel voor school gedaan want zit vanaf maandag een niveau hoger met mijn Spaans! Stiekem super trots op mezelf dat ik een niveau hoger mocht. Heb veel nieuwe grammatica tijden geleerd deze week en in de les hebben we natuurlijk hard geoefend. De eerste les (van 10 tot half 12) is altijd grammatica en de tweede les (van 12 tot half 2) is altijd conversatie. Bij deze les heb ik wel meer moeite om het allemaal bij te houden. Heb nog weinig vocabulaire merk ik :( Maargoed daar wordt aan gewerkt! Dankjewel avans voor de 12 hoofdstukken woordjes Spaans die ik nog in mijn wrts heb staan! :D
Woensdag dacht ik echt even dat ik te hoog zat ingedeeld snapte geen kut van wat mijn lerares conversatie allemaal zat te lullen maar de volgende dag ging het echt een stuk beter! Heb de grammatica echt stukken beter door nu en in de conversatie les begreep ik gelukkig wat ze allemaal zeiden!
Mijn lerares grammatica zei al dat deze grammatica (pretérito indefinido en imperfecto samen in een zin) heel moeilijk was en dat we moesten relaxen en niet stressen!!
Naast school heb ik natuurlijk ook andere dingen gedaan dan leren! Ben Sushi gaan eten met mijn twee huisgenootjes Isabel en Linda en twee vriendinnen Ingrid en Siri :) Suuuuper lekker! Me encanta sushi :D
Isabel en ik zijn heel sportief geweest deze week, we zijn naar een viewingpoint geweest met een mooi uitzicht op het Alhambra! Gisteren wilde we in een parkje lekker gaan liggen lezen en muziek luisteren (Rara wie ging er muziek luisteren en niet lezen.. (A) ) Maar helaas geen park gevonden hahaha! We dachten dat het groene rondom het alhambra wel gras zou zijn maar dat waren dus alleen bomen.. 2 uur gewandeld en genoten van Granada want wat blijft die stad toch mooi! Hele omweg gemaakt maar we kwamen uit bij de supermarkt dus gelijk boodschapjes gedaan.
Zaterdag uit gegaan! We hebben kingzen gespeeld (leg die regels maar is uit in het Spaans) Echt een awesome avond gehad zoals altijd! Veel gelachen en genoten.
Helaas heb ik deze week afscheid moeten nemen van Patrick :( Dat zijn toch echt wel de mindere dingen hier in Granada.. Ookal ken je elkaar pas 3 weken het lijkt alsof je hier al jaren zit met elkaar. Patrick special for you because you wanted in my blog :P :D Thanks for the puntos chico!! We will keep in tough!

Gister was er toch zo iets engs/raars gebeurd! (Oke naderhand was het natuurlijk logisch)
Mijn huisgenootje en ik waren gewoon op onze kamers en ik wilde de badkamer in maar hij zat op slot. Eerst had ik nog niet door dat Isabel gewoon op haar kamer was maar op een gegeven moment hoorde ik haar praten en kwamen we er dus achter dat de badkamerdeur op slot zat zonder dat er iemand in de badkamer was! :O Hele senario's door ons hoofd natuurlijk want het zou zomaar een inbreker kunnen zijn die door een of andere bizare reden helemaal bij ons raam heeft kunnen komen op de 3e verdieping! Of iemand heeft het voor de grap gedaan! Wij natuurlijk helemaal in paniek als twee echte meiden en onze huisbaas al gebeld.
Maar mijn lieve friends vertelde me dus dat de deur natuurlijk ook gewoon in het slot heeft kunnen vallen. Ik op zoek naar een schroevendraaier maar nee een studentenhuis heeft dat natuurlijk niet dus hebben we het broodmes gebruikt om de schroeven eruit te schroeven en een pincet om het slot om te draaien!! Wat waren wij blij dat onze badkamerdeur weer open kon OMG!! hahaha Dus wij weer onze huisbaas gebeld om te vertellen dat de deur open was, natuurlijk was hij heel nieuwsgierig hoe the hell we dat hadden gedaan en kwam hij even controleren of de deur nog wel heel was xD We waren zo trots op onszelf :D

Vandaag komt er als het goed is een nieuw huisgenootje, een meisje uit Duitsland maar tot nu toe nog niemand nieuws dus ben benieuwd!!

Dat was het wel weer! Kan niet geloven dat volgende week papa, mama en mn zusjes er zijn! De tijd gaat zo snel, heb geen tijd om jullie te missen (A) hahaha maar natuurlijk hartstikke gezellig als ze langskomen :))

Adios chicos! Hasta luego! :D


  • 14 Oktober 2013 - 12:26

    Natasja:

    Hoi Simone,

    Lekker aan het genieten met de hele familie van het mooie Granada! Veel plezier met z'n allen.

    Groet,
    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Laatste week.

17 November 2013

Nog maar 2 weken :|

02 November 2013

Nog minder dan een maand

23 Oktober 2013

Op de helft :(

06 Oktober 2013

Time flys..
Simone

12 weken taalcursus in Granada!

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 7031

Voorgaande reizen:

13 September 2009 - 13 November 2029

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: